Regulamin
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Organizacją, prowadzeniem działalności www.holygut.pl oraz usługami z nią związanymi zajmuje się Unique Foods, MB, NIP 306282125, adres siedziby Kiskeliskiu g. 8-1, Wilno, Litwa (w niniejszym Regulaminie zwany „Sprzedawcą”).
1.2. Niniejszy Regulamin sprzedaży i zakupu Towarów (zwany dalej „Regulaminem”), po jego akceptacji przez Klienta (poprzez zapoznanie się z Regulaminem i poprzez zaznaczenie pola przy oświadczeniu „Mam zapoznać się i zaakceptować Regulamin”), jest wiążącym dla stron dokumentem prawnym, który określa prawa i obowiązki Klienta i Sprzedawcy, warunki zakupu towaru oraz warunki płatności za towar , sposób dostawy i zwrotu towaru, odpowiedzialność stron oraz wszelkie inne postanowienia dotyczące zakupu towaru w sklepie internetowym www.holygut.pl.
1.3. Na potrzeby niniejszego Regulaminu za Klienta (zwanego dalej „Klientem”) uważa się osobę dokonującą zakupów w sklepie www.holygut.pl lub korzystającą z innych usług sklepu www.holygut.pl.
1.4. Prawo dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.holygut.pl przysługuje osobom fizycznym posiadającym zdolność do czynności prawnych; małoletni w wieku od czternastu do osiemnastu lat, wyłącznie za zgodą rodziców lub opiekunów, chyba że samodzielnie rozporządzają własnymi dochodami; i osoby prawne.
1.5. Klient potwierdzając zapoznanie się z Regulaminem oświadcza jednocześnie, że zgodnie z punktem 1.4 Regulaminu ma prawo dokonać zakupu Towaru w sklepie internetowym. Klient nie będzie miał możliwości złożenia zamówienia na towar w sklepie www.holygut.pl jeżeli nie zapoznał się i/lub nie akceptuje Regulaminu. W przypadku, gdy Klient nie zgadza się z Regulaminem lub jakąkolwiek jego częścią, Klient nie powinien zamawiać towaru ze strony www.holygut.pl.
1.6. Niniejszy Regulamin staje się wraz z zamówieniem Klienta umową pomiędzy Klientem a Sprzedawcą i stanowi wiążący dokument prawny dla obu stron. Umowę uważa się za zawartą z chwilą złożenia przez Klienta i złożenia zamówienia na towar w sklepie www.holygut.pl, dokonania płatności zgodnie z procedurą i terminami określonymi w Regulaminie oraz przesłania przez Sprzedawcę potwierdzenie na wskazany przez Klienta adres e-mail, że zamówienie Klienta zostało przyjęte.
1.7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany, uzupełnienia lub uzupełnienia Regulaminu w każdym czasie. Zmiana Regulaminu ma zastosowanie wyłącznie do zamówień złożonych po zmianie Regulaminu. Niniejsza wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 1 lipca 2024 roku i zastępuje wszystkie poprzednie wersje Regulaminu, które miały zastosowanie do zamówień składanych w sklepie internetowym www.holygut.pl.
2. OCHRONA I PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
2.1. www.holygut.pl ma prawo zbierać i przetwarzać dane osobowe przekazane przez Klienta www.holygut.pl oraz w razie potrzeby udostępniać je podmiotom trzecim, jeżeli jest to niezbędne do realizacji zamówienia, do przetwarzania danych lub w celu planowania i analizy działalności www.holygut.pl. www.holygut.pl ma także prawo wykorzystywać dane osobowe Klienta w celach reklamowych i informacyjnych dla Klienta w zakresie działalności Unique Foods, MB. Dane Klienta mogą być wykorzystywane wyłącznie w celu przesyłania informacji lub innych działań sklepu internetowego za jego zgodą (poprzez zapoznanie się z Regulaminem i zaznaczenie pola przy oświadczeniu „Zapoznałem się i zgadzam się z niniejszym Regulaminem”). Klientowi przysługuje prawo w dowolnym momencie zakazać gromadzenia i przetwarzania jego danych osobowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy jest to niezbędne dla wypełnienia obowiązków wynikających z umowy sprzedaży lub realizacji Zamówienia. Dane Klientów i Odwiedzających sklepu internetowego są chronione przed utratą, nieuprawnionym wykorzystaniem i zmianą. Nośniki danych są w pełni zabezpieczone przed dostępem osób trzecich. Więcej o naszej polityce prywatności możesz dowiedzieć się w zakładce „Polityka prywatności” sklepu internetowego www.holygut.pl .
2.2. Klient dokonując rejestracji w sklepie internetowym i zamawiając towar zobowiązuje się chronić i nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania.
3. WEJŚCIE W ŻYCIE UMOWY SPRZEDAŻY-KUPNA
3.1. Umowę pomiędzy Klientem, a Sprzedawcą uważa się za zawartą z chwilą, gdy Klient, po dokonaniu wyboru towaru(ów) do zakupu i utworzeniu koszyka, kliknie link „Potwierdź zamówienie”.
3.2. www.holygut.pl nie ma obowiązku odrębnego powiadamiania Klienta o wyrażeniu zgody na zawarcie Umowy. www.holygut.pl uważa się za potwierdzenie zamówienia z chwilą rozpoczęcia jego realizacji.
3.3. Każda umowa sprzedaży zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą podlega rejestracji i przechowywaniu w bazie sklepu internetowego www.holygut.pl.
4. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTA
4.1. Klientowi przysługuje prawo do dokonywania zakupów w sklepie internetowym zgodnie z procedurami określonymi w niniejszym Regulaminie oraz w pozostałych działach informacyjnych tego sklepu internetowego.
4.2. Klient zobowiązuje się przyjąć zamówiony towar i zapłacić za niego uzgodnioną cenę.
4.3. Jeżeli dane podane w formularzu rejestracyjnym Klienta ulegną zmianie Klient obowiązany jest je niezwłocznie zaktualizować.
4.4. Klient zobowiązuje się nie udostępniać swoich danych logowania osobom trzecim. W przypadku utraty danych do logowania Klient ma obowiązek niezwłocznie poinformować Sprzedawcę, korzystając ze sposobów komunikacji wskazanych w sekcji „Kontakt”.
4,5. Korzystając ze sklepu internetowego Klient wyraża zgodę na niniejsze Warunki Sprzedaży i Zakupu oraz zobowiązuje się do ich przestrzegania i nienaruszania prawa Republiki Litewskiej.
5. PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY
5.1. Sprzedawca zobowiązuje się zapewnić Klientowi wszelkie warunki umożliwiające prawidłowe korzystanie z usług świadczonych przez sklep internetowy.
5.2. W przypadku gdy Klient stara się naruszyć stabilność i bezpieczeństwo sklepu internetowego Sprzedawcy lub narusza swoje obowiązki, Sprzedawca ma prawo ograniczyć lub zawiesić dostęp Klienta do sklepu internetowego, a w wyjątkowych przypadkach anulować rejestrację Klienta, natychmiast i bez uprzedzenia.
5.3. Sprzedawca zobowiązuje się szanować prawo Klienta do prywatności w zakresie danych osobowych Klienta podanych w formularzu rejestracyjnym sklepu internetowego.
5.4. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć zamówiony przez Klienta towar na adres wskazany przez Klienta.
6. CENY TOWARÓW, PROCEDURY I WARUNKI PŁATNOŚCI
6.1. Ceny produktów w sklepie internetowym oraz w formularzu zamówienia podawane są w złotych polskich. Ceny podane na stronie internetowej zawierają odpowiedni podatek VAT (jeśli dotyczy).
6.2. Minimalna kwota koszyka to 40 zł.
6.3. Obowiązuje cena towaru z chwili potwierdzenia zamówienia. Ceny towarów w sklepie internetowym mogą różnić się od cen towarów w sklepach stacjonarnych sprzedawcy.
6.4. Cena towaru może ulec zmianie po potwierdzeniu zamówienia przez Sprzedawcę jedynie w wyjątkowych przypadkach, gdy cena towaru uległa zmianie w wyniku błędu technicznego w systemach informatycznych, w wyniku sprostowania oczywistych błędów (spowodowanych pomyłka) lub z innych obiektywnych i istotnych powodów niezależnych od Sprzedającego (popartych dowodami potwierdzającymi takie przyczyny). Jeżeli w takim wypadku Klient nie wyraża zgody na zakup towaru po nowej cenie, Klient może zrezygnować z zamówienia informując o tym Sprzedawcę za pośrednictwem strony www.holygut.pl w terminie 2 (dwóch) dni roboczych na dane kontaktowe wskazane na stronie www.holygut.pl. W przypadku anulowania zamówienia Klienta w trybie określonym w niniejszym paragrafie, Sprzedawca zobowiązuje się zwrócić Klientowi wszystkie kwoty zapłacone zgodnie z anulowanym zamówieniem.
6,5. Sprzedawca może według własnego uznania inicjować w sklepie internetowym różne promocje.
6.6. Ceny w sklepie internetowym mogą różnić się od cen w sklepach stacjonarnych.
6.7. Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany warunków promocji, w tym ich odwołania, bez wcześniejszego powiadomienia. Wszelkie zmiany lub odwołania warunków promocji obowiązują tylko dalej, tj. od chwili ich realizacji.
6.8. Klient dokonuje zapłaty za towar w jeden ze sposobów wskazanych w sklepie internetowym. Klient zobowiązuje się do natychmiastowej zapłaty za towar. Dopiero po otrzymaniu płatności za towar rozpoczyna się formowanie przesyłki i rozpoczyna się bieg terminu dostawy.
6.9. Oferujemy zewnętrzną usługę płatności online, opcję płatności PayU, dzięki której Twoje zakupy będą wygodne i bezpieczne. Jeśli przy kasie wybierzesz PayU jako metodę płatności, zostaniesz przekierowany na platformę PayU, gdzie możesz bezpiecznie sfinalizować transakcję. PayU zapewnia, że Twoje dane dotyczące płatności są szyfrowane i bezpieczne. Wybierz PayU podczas procesu płatności. Zostaniesz przekierowany na stronę PayU, gdzie będziesz mógł dokończyć płatność. Po potwierdzeniu płatności nastąpi przekierowanie z powrotem na naszą stronę internetową w celu sfinalizowania zamówienia. Za korzystanie z PayU nie są pobierane żadne dodatkowe opłaty. Jeśli chcesz poprosić o zwrot pieniędzy lub anulować zamówienie, kwota zostanie zwrócona na Twoje konto PayU lub pierwotną metodę płatności zgodnie z naszą polityką zwrotów. Więcej szczegółowych informacji znajdziesz na stronie PayU.
7. DOSTAWA TOWARÓW
7.1. Towar dostarcza Sprzedający lub jego upoważniony przedstawiciel (kurier).
7.2. Klient zamawiając towar zobowiązuje się do wskazania dokładnego miejsca dostawy.
7.3. Klient zobowiązuje się do odbioru towaru we własnym zakresie. W przypadku, gdy nie jest w stanie samodzielnie odebrać towaru, a towar został dostarczony pod wskazany adres i na podstawie innych danych podanych przez Klienta, Klientowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Klienta Sprzedającego w związku z dostarczeniem towaru niewłaściwemu podmiotowi.
7.4. W momencie dostawy Klient ma obowiązek wraz ze Sprzedawcą lub jego upoważnionym przedstawicielem (kurierem) sprawdzić stan przesyłki. Z chwilą podpisania przez Klienta faktury (listu przewozowego) lub innego dokumentu przekazującego przesyłkę, przesyłkę uważa się za doręczoną w dobrym stanie. Klient ma obowiązek sprawdzić ilość, jakość (wygląd zewnętrzny) i kompletność towaru w momencie odbioru. Reklamacje dotyczące ilości, jakości (wyglądu zewnętrznego) i kompletności towaru można zgłaszać najpóźniej w dniu odbioru towaru w sklepie internetowym www.holygut.pl za pomocą wskazanej formy kontaktu.
7,5. Jeżeli Klient w momencie dostawy zauważy uszkodzenie opakowania, ma obowiązek odnotować to uszkodzenie w dostarczonym przez kuriera dowodzie dostawy lub sporządzić odrębny protokół dotyczący takiego uszkodzenia. Klient musi tego dokonać w obecności kuriera. Niezastosowanie się do powyższego zwalnia Sprzedawcę z odpowiedzialności wobec Klienta z tytułu ewentualnych uszkodzeń towaru wynikających z uszkodzeń opakowania, które nie zostały wskazane przez Klienta w dowodzie dostawy kuriera.
7.6. Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi Towar zgodnie z terminami określonymi w opisach Towarów, które mają charakter wstępny. Terminy nie obowiązują w przypadku, gdy w magazynie Sprzedawcy nie ma wymaganego towaru, a Klient został poinformowany o braku zamówionego towaru. Klient wyraża zgodę na to, że w wyjątkowych sytuacjach dostawa towaru może ulec opóźnieniu z powodu nieprzewidzianych okoliczności niezależnych od Sprzedawcy. W takich przypadkach Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem i uzgodni warunki dostawy.
7.7. We wszystkich przypadkach Sprzedawca zwolniony jest od odpowiedzialności za przekroczenie terminów dostawy towaru, jeżeli towar nie został dostarczony Klientowi lub nie został dostarczony w terminie z winy Klienta lub na skutek okoliczności od niego niezależnych Sprzedającego.
7.8. Bezpłatna dostawa kurierem pod adres podany przez Klienta przy zakupie na www.holygut.pl jest możliwa przy kwocie zamówienia wynoszącej minimum 100 zł. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich.
7.9. Koszty dostawy do terminali paczkowych i pod wskazany adres uzależnione są od wagi przesyłki.
7.10. Realizujemy od 3 dni roboczych.
7.13. W przypadku odstąpienia Klienta od umowy sprzedaży na podstawie niniejszego Regulaminu, Klient ponosi wszelkie bezpośrednie koszty zwrotu towaru do Sprzedawcy. Kwota kosztów Sprzedawcy zostanie odliczona od kwoty podlegającej zwrotowi Klientowi za towar.
7.14. Zamówienia złożone w weekendy i święta będą gotowe następnego dnia roboczego.
8. GWARANCJA JAKOŚCI TOWARÓW I OKRESU PRZYDATNOŚCI
8.1. Charakterystyka wszystkich towarów sprzedawanych w Internecie na stronie www.holygut.pl jest ogólnie określona w opisie każdego produktu. Za informacje o cechach towaru (jego poprawności) odpowiada producent towaru, chyba że przepisy prawa stanowią inaczej.
8.2. Wszystkie produkty objęte są gwarancją producenta dotyczącą jakości i terminu przydatności do spożycia. Sprzedawca udziela gwarancji jakości na określone rodzaje towarów na określony czas, którego konkretny termin przydatności do spożycia oraz inne warunki określone są w opisach danego towaru.
8.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za to, że kolor, kształt lub inne parametry towaru znajdującego się w sklepie internetowym www.holygut.pl mogą nie odpowiadać rzeczywistemu rozmiarowi, kształtowi i kolorystyce towaru ze względu na charakterystykę ekspozycji (monitor) używany przez Klienta lub z innych przyczyn technicznych, a także z powodu wszelkich rozsądnie możliwych niespójności w wyglądzie.
8.4. W przypadku, gdy Sprzedawca nie gwarantuje jakości towarów w przypadku niektórych rodzajów towarów, obowiązuje gwarancja przewidziana przez odpowiednie przepisy prawa.
8,5. W przypadkach, gdy przepisy prawa określają termin przydatności do spożycia danego towaru, Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży takiego towaru Klientowi w taki sposób, aby Klient miał realną możliwość wykorzystania towaru przed upływem terminu przydatności do spożycia.
9. ZWROT I WYMIANA TOWARU ANULOWANIE ZAMÓWIENIA
9.1. Klientowi przysługuje prawo do jednostronnego skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania zamówienia. O rezygnacji z zamówienia należy niezwłocznie poinformować www.holygut.pl. Z prawa odstąpienia od umowy można skorzystać zgodnie z przepisami prawa i regulacjami, niniejszym regulaminem sklepu internetowego oraz innymi obowiązującymi warunkami wydanymi przez www.holygut.pl.
9.2. Należy pamiętać, że zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego Republiki Litewskiej oraz „Zasadami handlu detalicznego” zatwierdzonymi przez Rząd Republiki Litewskiej uchwałą nr 697 z dnia 11 czerwca 2001 r. następujące towary wysokiej jakości nie będą podlega wymianie lub zwróceniu pieniędzy:
9.2.1. Towary wytworzone według szczegółowych instrukcji konsumenta, które nie są wstępnie wyprodukowane i które zostały wykonane według osobistego wyboru lub instrukcji konsumenta, lub towary wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb konsumenta.
9.2.2. Towary o krótkim terminie przydatności do spożycia lub łatwo psujące się.
9.2.3. Towar opakowany, który został rozpakowany po dostawie i nie nadaje się do zwrotu ze względów zdrowotnych lub higienicznych.
9.3. Jeżeli Klient nie jest usatysfakcjonowany jakością dostarczonego towaru łatwo psującego się, a towar ten uznawany jest za żywność i napoje o krótkim terminie przydatności do spożycia, w tym także produkty wymagające przechowywania w lodówce zgodnie z wymaganiami temperaturowymi producenta, Klient ma obowiązek skontaktować się ze Sprzedawcą nie później niż w ciągu 72 godzin od dostarczenia towaru za pośrednictwem kontaktów podanych w zakładce „Kontakty” sklepu internetowego Sprzedawcy. Reklamując wadliwy towar, Klient ma obowiązek dostarczyć także zdjęcie otrzymanego wadliwego towaru. Jeżeli Klient złoży reklamację w terminie późniejszym i/lub nie dostarczy zdjęcia przedmiotu, Sprzedawca nie ma obowiązku rozstrzygnięcia reklamacji Klienta na korzyść Klienta.
9.4. W przypadku zwrotu niewłaściwego towaru i/lub wadliwego towaru, Sprzedawca zobowiązuje się przyjąć taki towar i zastąpić go podobnym, odpowiednim towarem. W przypadku, gdy Sprzedawca nie posiada podobnego towaru, Sprzedawca zwróci Klientowi pieniądze zapłacone za towar.
9.5. Zwracany towar musi znajdować się w oryginalnym opakowaniu, w dobrym stanie, nieuszkodzonym przez Klienta, bez utraty pierwotnego wyglądu (nie usunięte lub uszkodzone etykiety, nie usunięta folia ochronna itp. (klauzula ta nie dotyczy zwrotu wadliwego towaru), bez utraty właściwości, nieużywany i w takim stanie, w jakim otrzymał go Klient, wraz z dowodem zakupu towaru i kartą gwarancyjną (jeśli została wydana). W przypadku, gdy towar zwracany przez Klienta Sprzedawcy wysyłany jest do Sprzedawcy za pośrednictwem firmy kurierskiej, towar przed wysyłką musi zostać umieszczony w dodatkowym opakowaniu (ochronnym).
9.6. Sprzedawca ma prawo nie przyjąć zwracanego towaru przez Klienta, jeżeli Klient nie zastosuje się do procedury zwrotu określonej w Regulaminie Sprzedaży i Zakupu.
9.7. Pieniądze zapłacone za towar odebrany przez Klienta, a następnie anulowany zostaną zwrócone na konto Klienta nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, chyba że Sprzedawca i Klient uzgodnią inaczej.
10. OBOWIĄZKI KUPUJĄCEGO I SPRZEDAWCY
10.1. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za prawidłowość podanych przez siebie danych osobowych. Jeżeli Klient nie podał w formularzu rejestracyjnym prawidłowych danych osobowych, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki tego zdarzenia i jest uprawniony do dochodzenia od Klienta bezpośredniego odszkodowania.
10.2. Klient ponosi odpowiedzialność za działania podejmowane podczas korzystania ze Sklepu internetowego.
10.3. Po dokonaniu rejestracji Klient jest odpowiedzialny za przekazanie swoich danych logowania osobom trzecim. Jeżeli z usług świadczonych przez sklep internetowy korzysta osoba trzecia, logując się do sklepu internetowego przy użyciu danych logowania Klienta, Sprzedający uznaje tę osobę za Klienta.
10.4. Sprzedawca zwolniony jest od wszelkiej odpowiedzialności w przypadku, gdy szkoda powstała na skutek niezapoznania się przez Klienta z niniejszym Regulaminem, pomimo zaleceń Sprzedawcy i obowiązków Klienta, jeżeli miał taką możliwość.
10,5. Jeżeli w sklepie internetowym Sprzedającego znajdują się linki do stron internetowych innych firm, instytucji, organizacji lub osób fizycznych, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za informacje lub działania w nim zawarte oraz nie utrzymuje, nie kontroluje ani nie reprezentuje takich firm lub osób.
10.6. W przypadku szkody Strona zawiniona zwróci drugiej Stronie odpowiedzialność za szkody bezpośrednie.
11. WYMIANA INFORMACJI
11.1. Sprzedawca przesyła i kontaktuje się z Klientem na adres e-mail lub numer telefonu podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
11.2. Wszelkie zgłoszenia i pytania Klient powinien kierować korzystając z danych kontaktowych podanych w zakładce „Kontakt” w sklepie internetowym Sprzedawcy.
11.3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w przypadku nieotrzymania przez Klienta przesłanych wiadomości informacyjnych lub potwierdzających na skutek zakłóceń w działaniu łącza internetowego, usług poczty elektronicznej lub sieci dostawców.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE I PROCEDURA ROZSTRZYGANIA SPORÓW
12.1. Niniejsze Warunki sprzedaży i zakupu towarów zostały sporządzone zgodnie z przepisami prawa i przepisami Republiki Litewskiej.
12.2. Wszelkie spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane w drodze negocjacji. W przypadku braku porozumienia spory będą rozstrzygane w trybie określonym przez prawo Republiki Litewskiej.
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Kiskeliskiu g. 8-1, Wilno, Litwa